Bezorgen: kosten, levertijd, voorwaarden

  • De genoemde prijzen zijn geldig bij bezorgen door geheel Nederland, uitgezonderd de eilanden. 
  • Levertijd 1 tot 2 a 3 weken. Bij kleinere kasten 1 week, grotere kasten tot 2 a 3 weken. In uitzonderlijke gevallen 4 weken. Informeer bij jose@rootsmann.nl voor uw levertijd;
  • Lees onze aflevervoorwaarden, onder PUNT E:

Rootsmann is een producent van meubels, meubelmerk. Rootsmann levert via de website www.rootsmann.nl en de winkels van LOODS 5. Uw meubels worden thuisbezorgd, door ons, DHL, of Postnl. Wilt u de meubels bekijken? Dat kan:

A. Onze showroom in De Kwakel, IEDERE VRIJDAG en ZATERDAG VAN 10:00 TOT 16:00 UUR, geen PIN aanwezig; 

B. LOODS 5, vestiging Zaandam. Begane grond. U kunt hier alles direct kopen en meenemen. Let op: in Loods 5 is van alle items maar 1 stuk te koop en op is op. Zeven dagen per week open! Het is niet mogelijk op de site een bestelling aan te maken en dan uw item af te halen bij Loods 5.

C. LOODS 5, vestiging Sliedrecht. Begane grond. U kunt hier alles direct kopen en meenemen. Let op: in Loods 5 is van alle items maar 1 stuk te koop en op is op. Zes dagen per week open, soms ook op zondag geopend. Het is niet mogelijk op de site een bestelling aan te maken en dan uw item af te halen bij Loods 5.

D.  LOODS 5, vestiging Amersfoort, bovenste etage. U kunt hier alles direct kopen en meenemen. Let op: in Loods 5 is van alle items maar 1 stuk te koop en op is op. Zeven dagen per week open! Het is niet mogelijk op de site een bestelling aan te maken en dan uw item af te halen bij Loods 5.

Afleveringsvoorwaarden:

Bezorging: Het gratis afleveren is alleen mogelijk doordat Rootsmann werkt met één chauffeur op de bestelauto. Daarnaast worden bestellingen in jouw regio gecombineerd, zodat we meerdere bestellingen kunnen uitleveren. Onze chauffeur levert de goederen in principe tot achter de eerste deur; dit is in een flat of appartementencomplex de allereerste deur op de begane grond van het gebouw. Indien de goederen één verdieping naar boven moeten worden gebracht, helpt onze chauffeur graag een handje mee, maar hij kan het niet alleen! Het is dan noodzakelijk dat jij als klant meehelpt. Hiertoe moet je wel fysiek in staat zijn, of hulptroepen hebben ingeroepen. Indien dit niet lukt, dan blijft het product achter de eerste deur. Als de bestelling meer dan één verdieping omhoog moet, dan is een lift noodzakelijk. Indien er geen lift is, dan worden de goederen achter de eerste deur afgeleverd.

Aflevering: De goederen moeten op een normale wijze (in de verpakking bepaald door Rootsmann) naar binnen gebracht kunnen worden. Let je daarom bij aankoop van grotere goederen of deze wel door de deur, lift of trapgat kunnen?

Levertijd: Rootsmann levert uiterlijk 4 weken na ontvangst van je bestelling. De uiteindelijke leverdatum wordt bepaald door het combineren van bestellingen in jouw regio; de levertijd door de meest gunstige afleverroute. Mocht je door b.v. een verhuizing of verbouwing de bestelling pas ná een bepaalde datum kunnen ontvangen dan horen wij dit graag en houden wij hier rekening mee.

Moeilijk bereikbare adressen: Onze chauffeur levert af gebruik makend van de verharde weg, waarbij de vrachtwagen binnen een straal van 25m van de eerste deur moet kunnen komen. Lukt dat niet bij jouw afleveradres, dan horen wij dit graag via een aparte mail, zodat we er rekening mee kunnen houden en/of een oplossing ervoor vinden. Mocht er geen oplossing/aanpassing mogelijk zijn, dan is Rootsmann genoodzaakt een bezorgtoeslag te berekenen van € 40,-- door middel van een extra factuur die vooruit betaald wordt. Indien je geen melding maakt van een moeilijk bereikbaar adres en onze chauffeur ervaart zo’n situatie, dan volgt een extra factuur van € 40,-- bezorgtoeslag. Voorbeelden van moeilijk bereikbare adressen zijn: winkelgebieden, autovrije zones, opengebroken wegen, nieuw gebouwde wijken, hofjes, leveringen op een woonboot

Contact: Rootsmann geeft ruim van tevoren een tijdsspanne aan waarbinnen onze chauffeur aflevert. Tussentijds bellen over hoe laat hij EXACT op jouw adres aflevert, is helaas niet mogelijk omdat dat gevaarlijk is. Wél kan de chauffeur op het voorlaatste adres jou een sms sturen of bellen met de verwachte aankomsttijd.

Herbezorgen; Indien de klant op de overeengekomen afleverdag of –tijdstip niet thuis is, rijdt de chauffeur door. Er wordt een nieuwe afleverafspraak gemaakt waarbij wederom rekening wordt gehouden met andere leveringen in de regio. Voor deze 2e levering wordt een bezorgtoeslag ad € 40,-- in rekening gebracht, die vóór afleveren betaald moeten zijn.

Tenslotte: Controleer altijd direct de levering op aantal colli en zichtbare schade. Onderteken de afleverbon/pakbon voor goede en schadevrij ontvangst of plaats een aantekening wanneer de levering niet in orde is. 

 

Niet alle verplichte velden zijn ingevuld